Wat maakt de urban community store anders

We leven in een tijd waar er dagelijks nieuwe webshops geopend worden en verschillende platformen tweedehands producten aanbieden. Consumenten winkelen graag online, maar ook de fysieke winkel wordt nog steeds goed bezocht. Wel willen de consumenten geprikkeld worden en dat zie je terug in het faillissement van de vele (vaak) bekende winkelketens. Consumenten worden niet meer verrast worden door het assortiment.

De Urban community store wil samen met onze shop in shop eigenaren en onze klanten, een winkel neerzetten met het gevoel van een miniwarenhuis waar de klant niet alleen nieuwe producten vindt maar ook producten welke een tweede leven ingaan. De producten die een tweede leven ingaan worden in de Urban community store Second life producten genoemd. Het zijn namelijk geen spullen die je tegenkomt in kringloopwinkels. Het oude theekastje van oma, een muntenverzameling, retro spullen of vintage, je komt het allemaal tegen. Daarnaast zijn second life spullen prima te combineren met nieuwe producten. Ook het assortiment wisselt vaak, waardoor vaste klanten steeds weer verrast worden. 

urbancommunitystore
urbancommunitystore

Webshops only en andere plekjes

Om de Urban community store nog overzichtelijker te maken wordt er nu hard gewerkt om  iedereen zijn eigen plek te geven. De webshops only wand is klaar, maar naast deze wand krijgen de webshops nog meer ruimte om hun producten zo goed mogelijk te presenteren. Voor webshops is het naast verkopen van hun producten ook een prima plek om mensen kennis te laten maken met hun webshop. Het aantal online webshops is zo groot dat vele webshops niet gevonden worden. Het heeft dus een dubbele functie welke zeer rendabel kan zijn.

De Urban fashion street is grotendeels klaar er moeten alleen nog wat puntjes op de i gezet worden. In de Urban fashion street komen we nu al ruimte te kort door het hoge aanbod van bedrijven en particulieren die hun kleding willen verkopen. Daarnaast hebben consumenten ook de mogelijkheid om kleding in te brengen.

Rond om de kassa wordt het gebied van ondernemers. Dit kunnen webshops zijn, maar ook bedrijven, winkels die een tweede verkoopplek zoeken, kunstenaars, hobbyisten etc. Hier bestaat ook de mogelijkheid een grote unit te huren. Zeker als je een groot assortiment heb of meubels verkoopt, is dit een uitkomst.

Voor de particulieren verkoper zijn we nu bezig een eigen plek te maken. Gezellig bij elkaar, een plek waar consumenten heerlijk kunnen snuffelen tussen al dat moois. Op zoek naar dat ene item die je al zo lang wilt hebben. De second life producten zullen netjes en stijlvol worden gepresenteerd. Hierdoor zal niet altijd te zien zijn dat het hier gaat om second life producten.

Ook is een deel van de winkel ingericht voor een onderneemster in Art Deco, Retro en Kunst. Hier vind je top stukken voor zeer betaalbare prijzen.

Dit maakt de Urban community store anders

In tegenstelling tot andere concept store’s, die zich vaak alleen focussen op webshops of andere professionele verkopers, is de mix van oud en nieuw onze kracht. We trekken daardoor vele consumenten die zowel nieuwe als second life producten kopen. Daarnaast vinden de consumenten deze mix erg leuk en gebruiken ze de winkel ook om  ideeën op te doen voor hun interieur. De door ons gemaakte presentaties zijn ook vaak een mix van nieuwe en second life producten. Hiermee laten we de consument zien hoe goed oud en nieuw samen gaat en dat je verrassende combinaties kunt maken.

We vinden het heel belangrijk dat we het met elkaar doen. Vandaar ook de toevoeging community in onze naam Klanten die bij ons kopen steunen de kleine (vaak lokale) ondernemers en particulieren. Webwinkels en ondernemers groeien met ons mee en we zoeken dagelijks naar nieuwe mogelijkheden voor onze huurders en klanten.

Ondernemende, sociale, grappige en creatieve ondernemers zijn dan ook zeer geliefd in onze winkel. Bij ons ben je niet zomaar een nummer die een plekje in de winkel huurt, nee je wordt onderdeel van onze gezellige community. Ons team denkt altijd met je mee en helpt waar nodig. En onze vaste klanten weten inmiddels hoe gezellig en verrassend het bij ons is. Niet alleen de lokale bewoners bezoeken ons regelmatig, maar we hebben ook klanten die wat verder wonen en graag omrijden om even te komen kijken in het steeds wisselende aanbod.